Renbil Nordic
"Tredubblad omsättning"
Bakgrund
Renbil är ett bilvårdsföretag med huvudsakligt fokus på att tvätta bilar hos företag med stora fordondsflottor. Företaget är baserat i Stockholm med 4 anläggningar geografiskt placerat över de olika stadsdelarna.
Uppdrag
Renbil ville nu expandera sin befintliga B2C-verksamhet och göra den till en mer seriös och betydande del av sin verksamhet. Målet var att nå ut till privatpersoner i Stockholm och attrahera dem till att använda Renbils tjänster för bilvård.
Utförande
Vi gjorde en genomgång av hur Renbils digitala synlighet såg ut idag och observerade att hemsidan inte var uppbyggd på ett konverteringsfrämjande sätt. Noterade även saknad av sociala medier och en effektiv bokningsmodul.
Vi åtgärdade dessa iakttagelser i steg ett, för att sedan i steg två driva in kvalitativ trafik (inom målgrupp) med bäst lämpad marknadsföringskanal till Renbils nyuppsatta digitala plattformar.
Resultat
Renbils B2C verksamhet fick sig en tredubblad omsättning med bibehållen vinstmarginal efter att kampanjen varit aktiv i 90 dagar. Detta tack vare högt konverterande marknadsföring riktad till högt konverterande digitala plattformar. Och självklart också, Renbils personal och ledning som gör grovjobbet med varje kund. Varje dag.