Ungdomskraft
"Från 0 till 6 Mkr"
Bakgrund
Ungdomskraft är ett bemanningsföretag med affärsidén att få ut ungdomar i arbetslivet. Företaget är baserat i Stockholm och Göteborg med över 50 anställda som jobbar på både heltid och deltid.
Uppdrag
Ungdomskraft ville utforska en ny marknad, detta i form av hushållsnära tjänster. Målet var att nå ut inom flera olika segment inom RUT och ROT-tjänster som flytt, måleri, handyman m.fl i både Stockholm och Göteborg.
Utförande
Vi gjorde en genomgång av hur Ungdomskrafts digitala synlighet såg ut idag och noterade att hemsidan inte var uppbyggd på ett konverteringsfrämjande sätt.
Vi denna iakttagelse i steg ett, för att sedan i steg två driva in kvalitativ trafik (inom målgrupp) med bäst lämpad marknadsföringskanal till Ungdomskrafts nyuppsatta digitala plattform.
Resultat
Ungdomskraft fick se den nya delen av sin verksamhet växa från 0 kr/år till 6 mkr / år redan första året. Detta med en god bibehållen vinstmarginal. Detta tack vare högt konverterande marknadsföring riktad till högt konverterande digital plattform. Och självklart också, Ungdomskrafts personal och ledning som gör grovjobbet med varje kund. Varje dag.